GerritenGeertje.reismee.nl

Plettenberg activiteiten

Na twee maal gegolfd te hebben moet er ook een rustdag tussen zitten. Het vakantiehuis ligt zo'n halve kilometer van het strand. Deze week is er een festival voor jeugdige afstudeerders aan het strand. We horen er niks van maar zien heel veel jeugd in het dorp. Het dorp loopt op van de oceaankant naar een richel die toch wel 400 m hoog is. Je hebt dan ook een prachtig uitzicht over de lagune als je naar het oosten rijdt. Dat doen wij donderdag en onderweg kunnen we nogmaals afslaan naar Nature Valley, waar een zandbank een afscheiding vormt met de oceaan. Even verder stroomt een rivier naar zee toe, waar een hoge brug boven is aangelegd: de Bloukransbrug. We zijn daar wel eerder geweest, want het is de hoogste brug waar vanaf gebungeejumped wordt. Ook nu troffen we het dat er twee jongens gingen springen. Een fascinerend gezicht. Op vrijdag zijn we weer gaan golfen, ook op een mooie baan , iets buiten Plettenberg, Goose Valley genaamd. Ook een prachtige baan en aangezien we liepen met een trolly over toch een aardig geaccidenteerde baan kwamen we aardig vermoeid thuis. Zaterdag stond in het teken van gewoon lopen, dwz hier is een schiereiland wat in de oceaan steekt. Een wandelpad gaat er rondom en van bovenaf kun je dan robben en pinguins niet alleen zien maar ook ruiken. Met dat prachtige weer en een lekker windje zweten we weer de nodige druppels van ons af.

Ria.

Wat herken ik veel. Vooral ook het bungeejumpen van de Blaukransbrug af. Heftig en inderdaad ook fascinerend. Maar wat zijn jullie ook heerlijk sportief bezig, golfen, wandelen, super. Blijf daar maar een poosje, het weer is hier Knudde. Gelukkig met het Sint feestje op dinsdag prachtig weer en het was prima geslaagd.Geniet nog lekker verder daar en ik geniet van jullie verslagen en prachtige foto's. Groetjes Ria.