GerritenGeertje.reismee.nl

Van de Indische oceaan op weg naar de Atlantische.

's Morgens in Stilbaai eerst nog 9 holes lopen. Het uitzicht was groots. De baan liep naar beneden af en dus had je van bovenaf een prachtig uitzicht op het dorp en de oceaan. Stilbaai wordt opgedeeld in Oost en West door de rivier die in de oceaan uitkomt. Het dorp wordt in Zuid Afrika genoemd: “die baai van die slapende skoonheid.” Er worden wel heel veel dure villa's ook gebouwd. Wij gaan weer terug naar de N2 en rijden naar Heidelberg. Gelukkig nemen we daarna een rustiger weg, die gaat over de prachtige Tradouwpas. We gaan deze dag naar Montagu, gelegen in een kom. Hier worden weer veel druiven verbouwd. We vinden daar een leuke BenB met een prachtig terras. Lekker ontbijt de volgende morgen met vers fruit en natuurlijk scrambled eggs. We verlaten Montagu en gaan noordwaarts. Het glooit hier en er wordt veel landbouw gepleegd.: vooral graan. We komen op de N2 uit, die van Kaapstad naar Johannesburg gaat, dus veel vrachtvervoer, en verlaten die weer gauw om naar Ceres te gaan. Ceres is het belangrijkste fruitcentrum van Zuid Afrika , met appels, peren, pruimen, abrikozen, en perziken. Er worden vooral vruchtensappen gemaakt in een grote fabriek ter plaatse. Ceres ligt in het Warme Bokkeveld, ingeklemd tussen 4 bergketens, waardoor het klimaat er zodanig is dat het fruit daar goed kan groeien. We rijden na de koffie door naar Citrusdal, het dorp van de citrusvruchten. Het ligt aan de Olifantsrivier die in de nabijgelegen Cederbergen zijn oorsprong heeft. Ook hier veel bedrijvigheid. De Country Inn waar we verblijven is helemaal opgeknapt. Na 9 holes gegolfd te hebben, duiken we het zwembad in. Heerlijk!

Ria

Weer mooie foto's en een prachtige beeldende beschrijving. Complimenten!

Annelies Best

Het is super genieten voor jullie van dit prachtige deel van Zuid-Afrika, dat zie je meteen, mooie foto's. Maar ook genieten voor ons, zoveel bekende plekjes.

Mariekie

Solank julle dit so geniet is ek superbly

Hielkje

Fijne voortzetting van de reis !! Heel veel plezier. Mooie actiefoto van Gerrit op de golfbaan !!