GerritenGeertje.reismee.nl

Table View en Stellenbosch

Afgelopen zaterdag was het Nationale Braaidag en dus kwam de hele familie bijeen om te braaien. Dat gebeurt dan gewoon overdag vanaf een uur of een. Champagne erbij en het wordt een heel gezellige middag. Huisvriend Nelis Koegelenberg, de directeur van het PJ Olivier Artcentre nodigde ons uit om Stellenbosch te laten zien. Eerst de prachtige kunstwinkels bekeken en daarna het dorpsmuseum met verschillende oude huizen en hun inboedel. Dames in klederdracht vertelden wat er in hun huis te zien was. Heel interessant. Daarna naar de Botanische tuin, waar heel oude bomen staan van wel 200 jaar. De botanische tuin heeft een vrije entree dus wordt er ook flink gebruik van gemaakt. Binnenin de tuin was een lekker restaurant waar we geluncht hebben. Al wandelend verder door het dorp kwamen we weer bij zijn school uit. De school zetelt midden in het dorp naast een plein en is gebouwd voor 1817. Er zijn verschillende delen bijgebouwd in de loop der tijden. Op maandag zijn we weer naar Stellenbosch gegaan om de leerlingen bezig te zien aan hun examenopdrachten. Ze moesten in een week hun opdracht beschrijven met hun motivatie en de week daarop wordt het tentoongesteld in de school. Erg leuk om de leerlingen zo gemotiveerd bezig te zien. 's Avonds een afscheidsmaaltijd genoten in Table View met uitzicht op de Tafelberg.

Astrid (Apeldoorn)

Bedankt voor de mooie reisverhalen; ik wens jullie een goede en veilige vlucht terug naar Nederland. Wel thuis.