GerritenGeertje.reismee.nl

21 en 22 december: Vliegen met Frans en met de KLM

Woensdagmorgen was het dan zover. Frans had vakantie; dwz hij hoefde niet meer te opereren. Hij had mij weer uitgenodigd om te gaan vliegen in een tweezitter. Na alle voorbereidingen gingen we om 12 uur de lucht in. Het was weer mooi weer en de zon begon de lucht albehoorlijk op te warmen. Dat merk je dus ogenblikkelijk en mijn maag ook. Maar Frans is zo'n ervaren piloot, daar geef ik me direct aan over. Hij vliegt elke week of in het weekend, of met zijn eigen gebouwde ultralight, of met deze tweezitter, maar hij heeft ook een zespersoons vliegtuig zelf gebouwd en net zijn officiele licentie daarvoor gekregen. Of hij vliegt voor het Rode Kruis. Hij had dan ook ogenblikkelijk door dat ik het moeilijk zou krijgen, dus zwaaiden we af naar de oceaan. Daar aangekomen was de turbulentie over. We vlogen naar het noorden, naar Langebaan, waar we geweest waren. Over de lagune met zijn mooie kleuren en over de golfbaan (Piet was getuige). We zouden bij Saldanha landen, maar er stond teveel dwarse wind. Dus om de strip heen weer terug naar Langebaan en over de oceaan terug naar Ijzerfontein. Daarna gingen we langs de kortste weg naar de landingsbaan: over die drie wijnvelden en naast dat bultje, daar is het. Ontspannen probeerde ik het vol te houden en dat ging. Toen we zouden landen hadden we wat teveel vaart en dus werd het een doorstart met een extra rondje. Op de landingsbaan aangekomen, snel de cockpit open en diep ademhalen!!!! Poehhhhh. Het was weer een schitterende ervaring.

's Middags samen nog de laatste boodschappen gedaanen cadeautjes gekocht in de TijgerbergMall bij Durbanville. 's Avondsbij Maiagegeten en toen was het tijd voor het vliegveld. Gauw de bagage weg en inchecken en dan nog even samen wat drinken als afscheid. We hebben weer een fantastische tijd doorgebracht in Zuid Afrika. Met Frans en Marie hebben we unieke vrienden erbij gekregen.

De vlucht om 12.30 ging voorspoedig, alleen was het wat druk bij Schiphol om te landen en moesten we een extra rondje bij Rotterdam en Schiphol cirkelen. De kinderen en kleinkinderen stonden ons op te wachten. Dat was prachtig om iedereen weer te zien.

Hiermee is een einde aan onze reis gekomen.

We wensen iedereen hele prettige Kerstdagen toe en een gezond 2012.

Gerrit en Geertje

Ans en Okke

Dat vluchtje met Frans is om stikjaloers op te worden.

WELKOM THUIS en FIJNE FEESTDAGEN !