GerritenGeertje.reismee.nl

26 november : Bridge drive en Game Drive

De bridgers gingen weer om 9 uur spelen. 's Morgens twee sessies en 's middags twee sessies.Het was weer een stralende dag.

Ik had een Game Drive gereserveerd op Botlierskop, niet ver van Mosselbaai, een half uur rijden. De Game Drive duurde 3 uur. Eerst naar de leeuwen die op een ander terrein verbleven dan de andere dieren. Ze hadden honger, want ze lagen vlabij de ingang. We rijden door het hek, maar omdat we in een grote hoge truck zitten, weten ze dat ze niet gevoerd worden. Dat wordt altijd gedaan vanuit een kleine pickup.

We rijden terug en stappen over in een kleinere fourwheel drive. Dan gaan we het terrein op over hobbelige paden. We zien neushoorns met jong, impala's en zwarte impala's, bontebokken, gnoes of blue wildebeast, zebra's, elanden,giraffen en olifanten. Het was weer een belevenis om die dieren zo te zien. In feite is het een hele grote dierentuin, maar toch.

De bridgers doen het goed. Nadat ze eerste in hun poule zijn geworden (na 5 sessies van 12 spellen), hebben ze zich met nog 5 viertallen geplaatst voor de finalepoule. Na 3 van de 5 sessies (de laatste 2 sessies worden zondagmorgen gespeeld) staan ze op een derde plaats.

's Avonds onder het eten in een voortreffelijk restaurant met familie van Marie begon het te stortregenen. Mooie dag weer.

hielkje beetsma

Zusterlief,
Een safari verveelt nooit. Ik kan me voorstellen dat je genoten hebt van de game-drive. Maar kennelijk verveelt het bridgen ook nooit: vier sessies bridgen, het lijkt me dat je dan droomt van harten, schoppen, etc. Dan kun je toch beter van een mooie leeuw of zebra dromen. Nog veel plezier.

Piet Bootsma enCorry Bos

Hoi G en G,
Wat leuk om jullie belevennissen op deze manier te volgen.Ik kan me de Swartzenbergpas nog goed herinneren.Spectaculair!We beginnen ons nu ook echt voor te bereiden,want 6dec.komt in zicht.Fijne vakantie en tot ziens.