GerritenGeertje.reismee.nl

25 november: Bridgen in George

Met een stralend blauwe lucht verlaten we Oudshoorn om via de Outeniquapas naar George te gaan. Bovenop de pas zie je George liggen en de Indische Oceaan. Het is maar een uur rijden. Daar heeft Marie een huisje gehuurd bij de golfbaan. Marie en Gerrit spelen samen met nog een paar een viertallentoernooi hier in George. De golfbaan ligt er prachtig bij, mooi geaccidenteerd, maar helaas kan ik er alleen maar naar kijken.

De eerste bewoners settelden zich in 1778 om hout te kappen uit de bossen in de omgeving. In 1811 werd het een officiele stad genoemd naar King George III. Wijde straten werden in die tijd aangelegd.In de 80 jaar daarop werd de stad een centrum van de houtindustrie. Het 'stinkhout' werd gebruikt voor spoorwegwagons, spoorwegbielzen en mijnstutten. In het centrum staat nu een mooie witte gereformeerde kerk met daartegenover de 'Slave Tree', een boom geplant in 1800 door Adrianus van Kervel. De boom is nu ook een nationaal monument. De boom komt aan zijn naam vanwege een ketting om de voet van de boom met een slot erop.

Georg is nu de belangrijkste plaats van de Garden Route; een streek met veel toeristische highlightsdie zich uitstrekt van Mosselbaaai tot bijna Port Elizabeth.

Met een familielid van Marie heb ik een stukje gemountainbiket in het bos.

Na de eerste sessie staan de bridgers bovenaan!

Cor en Jantsje

Brigders: veel succes, en voor Geertje, veel kijkplezier in de vrije uurtjes, kun je misschien inspiratie opdoen voor een schilderij.

hielkje beetsma

Veel succes bij het bridgetoernooi, Gerrit.
Mooi om te lezen dat de struisvogelbiefstuk lekker is !