GerritenGeertje.reismee.nl

GOLFEN OP PEZULA BIJ KNYSNA

We zitten hier heerlijk in het vakantiehuis op Plettenbergbaai, een leuke badplaats aan de oceaan. We horen de oceaan ruisen op de achtergrond wanneer we onder de druiven zitten in de tuin. Hier maken we verschillende uitstapjes naar verschillende golfbanen in de omgeving.

Vandaag is er een hittegolf in Zuid Afrika: volgens de krant : “laat de hittegolf de kraaie nog gaap” . Wij zitten hier lekker aan de oceaan met een temperatuur van 25 gr. Maar landinwaarts stijgt de temperatuur tot 40 graden en is het verschrikkelijk droog. Waar wij de vorige keer in 2017 met de 4x4 waren in de Gamkaskloof in een huisje bij de Fonteinplaas, staat het nu in brand en is de hele kloof een maand afgesloten. Een prachtige vallei vanaf de Swartbergpas bij Oudtshoorn te bereiken.

Gisteren hebben we op Pezula, een topbaan bij Knysna gegolfd. We hebben het geweten. Wat een moeilijke baan. De bunkers waren niet te missen, zoveel waren het er en ook heel erg diep met een steile wand. Het terrein was zeer geaccidenteerd en daardoor was het ook moeilijk spelen, want dat zijn we niet gewend. De baan ligt tegen de oceaan aan en tussen kolossale huizen in. Te lopen is het niet dus hadden we een buggy ter beschikking. De uitzichten waren fenomenaal. We mochten niet in de bosjes zoeken want er zijn slangen. Ook kwamen er zomaar op een hole een kudde bavianen langs. Het was een hele ervaring om eens op zo'n baan te spelen.

Ria

Wat een schitterende ervaring om daar te spelen. Jullie conditie zal er niet op achteruit gaan op deze manier. De uitzichten herken ik en een gevoel van een beetje heimwee overvalt me. Maar ook leuk, dat het mij nu wat zegt. Lieve mensen geniet lekker verder en zeker van het mooie weer, het is hier Kl......! Groetjes Ria en tot het volgende bericht.

Suze

Wat leuk om te lezen, zeker als je er zelf bent geweest. Het kost heel wat ballen op deze ontzettend moeilijke baan. Maar het is genieten van de prachtige uitzichten. Geniet ervan!

Astrid

Bij ons in de wijnlanden hebben "de kraaie luid gegaap". Het was hier 38 graden. Het is zo droog dat voorgesteld wordt zo kort mogelijk te douchen. Als voorbeeld wordt gegeven om dan tot 120 te tellen of je favoriete liedje te zingen, om daarna te kraan dicht te draaien. Mijn favoriete lied is het 15 coupletten tellende Wilhelmus..... In een openbaar toilet las ik: "If it is yellow, let it mellow. If it is brown, flush it down".
Wow, dat was dus veel harken in Pezula. De prachtige uitzichten zullen een troost geweest zijn. Geniet van het mooie weer en bedenk dat het thuis koud en grijs is! Doen wij ook.

Hielkje

Ik las dat het bij een of andere belangrijk golftoernooi in ZA is toegestaan dat de heren in korte broek mogen spelen vanwege de hittegolf !

Annelies

Ja wat een ervaring op zo’n baan. Blij met jullie drivers. Nu Semola nog proberen. Speel maar lekker, hier soppig en fris golfweer.