GerritenGeertje.reismee.nl

Zuid Afrika: here we come again

Voor de zevende keer reizen we af naar Zuid Afrika. Reden? We zien onze dierbare vrienden weer terug en Gerrit heeft een bridgetoernooi in George met Marie. Tijdens de dagvlucht vind ik het altijd prachtig om aan een raam te zitten. Boven de Pyreneeen werd het helder en dan zie je die machtige bergen met hun sneeuwtoppen. We vlogen deze keer westelijker, nu over Spanje en staken bij Alicante de Middellandse zee over naar Algerije. Je ziet de droogte aankomen, waar het langs de kust nog groen is wordt het steeds bruiner en geliger, waar de rivierbeddingen allemaal droog staan. Midden in de Sahara is ook niet te wonen maar hoe zuidelijker we vlogen kwam er weer meer dorpjes, wegen en later rivieren met water erin, stuwmeren enz. Boven Congo komt er dan weer bewolking en zie je niets meer. Op het vliegveld staan onze vrienden ons al op te wachten. De volgende dag kom ik in de tandartsstoel te zitten, want Frans zal een implantaat plaatsen. Voor hem totaal geen probleem en routinewerk. Ik heb er niks van gevoeld en ook na de tijd geen pijn. Grandioos!

Gerrit en ik wilden deze vakantie wat minder kilometers rijden en wat meer golfen. De eerste baan waar we terecht kunnen is de baan in Durbanville op 5 minuten rij-afstand. We kunnen 9 holes spelen en dat is prima om mee te beginnen. De draagtassen van Peter en Annelies worden over de rug geslingerd en we slaan er op los. Geen moeilijke baan met mooie fairways en greens als biljartlakens. De kop is eraf!

Donderdag is Gerrit met Marie naar de club in Kaapstad geweest. Opvallend is het steeds drukker wordend verkeer. Twee jaar geleden deed je er 3 kwartier over om op tijd bij de club te zijn en nu is het meer dan een uur! Kaapstad is als een trechter waar alles bij elkaar komt. In Zuid-Afrika wordt overdag gespeeld (van half tien tot één uur) en de gemiddelde leeftijd is niet anders dan in Nederland, ver boven de zeventig.

Joute Meinema

Heerlijk zeg !
Wat een fantastische service van Frans.

Cor en Ingrid

Leuk weer en geniet maar lekker!

Sippy

Fijn dat jullie al weer op de baan staan en genieten van het mooie weer daar.
Heerlijke vakantie gewenst en veel sportief plezier op de baan en tijdens de bridge competities. Marten zit alweer in de lucht boven Bangladesh van Chitttagong naar Dhaka en vannacht via Dubai weer naar huis. Samen zullen we jullie verslagen weer volgen.

Trudi

Prachtig en fijn dat het allemaal gelukt is bij de kaakchirurg Hart gr T

Ria

Klinkt allemaal weer fijn. Je hebt je souvenir al binnen van de kaakchirurg Geertje, fijn dat het voorspoedig ging. Nu lekker van alles genieten. Ik kan me er nu een voorstelling van maken. Tot het volgende bericht, groetjes Ria.

Jenny

Zo leuk dat we de reis kunnen meemaken. Succes in het bridgetoernooi! en heerlijke uitstappen voor jullie

Hielkje

Ik dacht dat je in Nederland alleen maar in de file kon staan, maar rondom Kaapstad is het een ramp !! Mooi verhaal en nog veel plezier !!

Cor en Jantsje

Fijn dat het gelukt is met de tand en dat je er geen last van hebt.
Nu maar lekker golfen en genieten

Kees

Fijne vakantie gewenst. Z. Afrika staat nog altijd op ons lijstje. Wel heel anders dan centraal Azië/Iran.
Al jullie volgers zijn bridgers? Ik kon het maar net begrijpen.

Ans

Succesvolle start voor beiden! Veel plezier verder??

Lida

Hi! Fijn dat dat zo kan met je implantaat. Veel plezier daar, beter dan in de miezerigheid hier!