GerritenGeertje.reismee.nl

Trekken in Canada door de Rockies

Na een fantastisch weekend zijn we nog een dag extra gebleven vanwege de rodeo. Zondagmorgen met een kleine groep ontbeten en nadat we een aantal hadden uitgezwaaid, moest er het een en ander weer opgeruimd worden. Maaike, Jasper en ik hebben Cindy in en om de garage geholpen. Gerrit, Joute en Joute Canada hebben drie trailers of campers weggebracht. Alles gebeurt hier heel relaxt. In de namiddag zijn we ook vertrokken naar Sylvain Lake, 30 km van Lacombe. De Comfort Inn was ons adres en 's middags naar het strand geweest met duizenden anderen, vooral Aziaten uit Red Deer of Calgary of Edmonton. Het was een lang weekend in Canada, dus iedereen was op pad. Families met tig kinderen en koelboxen, tassen en alles wat er nog meer was, zaten ontspannen aan het strand. Wij vonden ook een plaatsje voor onze handdoeken en konden het water in. Mooi om te zien allemaal. 's Avonds met Joute en Maaike afgesproken om samen uit eten te gaan. Er zijn tig drive through afhaaltenten maar uiteindelijk vonden we een tent waar we ook konden zitten en eten. Gezellig zo'n laatste avond. De volgende morgen, maandag dus, richting Banff. Alle mensen met reuzecampers en aanhangtrailers kwamen ons tegemoet, op weg naar huis. Via Rocky Mountain House en Nordegg naar de Highway naar Banff. De bergen werden hoe langer hoe hoger en afslagen naar diverse meren gaven prachtige uitzichten op de eeuwige sneeuw en gletsjers. Die kalven hier ook enorm af. In Banff rond gekeken, is een erg populaire plaats en gezellig. Daarna door gereden naar Canmore, waar we een hut gehuurd hadden. Blijkbaar had ik de reacties in Booking.com niet goed gelezen, want de hutten waren ronduit slecht. We hebben er goed geslapen en 's morgens gewoon weer verder. Canmore is een echte wintersportplaats. Op onze weg verder naar Sicamous, wilden de Lake Louise en Morain Lake bezoeken. De parkeerplaatsen waren vol en we konden allen met een shuttlebus. Dat maar gedaan naar Morain Lake want de wachtrij naar Lake Louise was erg lang. Daar aangekomen een wandeling naar het eind van het meer gemaakt met een prachtige scenery. Verder door de bergen gereden langs Highway 1, naar Golden via de Kicking Horse Pas. Daar is de spoorwegtunnel erg bekend die bergopwaarts kronkelt. Of je over een pas rijd, merk je niks van. Het gaat geleidelijk omhoog en naar beneden. Om een uur of zeven waren we in Best Western in Sicamous en Martha en Roel kwamen vlak na ons aan in een ander leuk motel.

Hielkje

Prachtig. Aan de hand van je verhaal en de foto's komen de herinneringen aan de route door Canada, die jullie nu maken en die wij in de winter hebben gemaakt, weer boven. Fijne verdere reis.

Ans

Wij deden dit in september. Toen was het helemaal niet druk. De enige opstopping ontstond als er langs de route weer een grizzlybeer te zien was die besjes van de struiken plukte. Prachtig gebied.