GerritenGeertje.reismee.nl

Van Hongkong naar huis

Om half tien gingen we op pad met een klein busje voor de sightseeing over Hongkong island. Toen we wakker werden hoorden we de regen op ons raam tikken en dat bleef zo. Allereerst gingen we naar Victoria peak waar je met mooi weer een prachtig uitzicht hebt over de omgeving. Hongkong is een heel groen eiland. Alleen zaten we boven in de wolken. Na een half uurtje afgewacht te hebben of het zicht verbeteren zou, zijn we verder gereden naar de zuidkant van het eiland Aberdeen. Onderweg zagen we grote villa's op hele dure grond staan. In de haven lagen allerlei soorten boten. Grote jachten, vissersboten maar ook boten waar de mensen met hun hele hebben en houden op wonen bv met kippen of een groentetuintje. Wij zijn met een sampan door de haven gevaren. Dan zie je het verschil weer duidelijk tussen arm en rijk. Ons laatste uitstappunt is Stanleymarket aan de zuidoostkant van het eiland. Onderweg komen we nog langs een mooi strand langs van Repulsebay. In Stanleymarket natuurlijk nog over de markt gelopen naar het water en naar Starbucks voor een koffie. Daarna de bus weer in voor de tocht naar het hotel. Om de middag wat te breken zijn we samen met metro naar Times Square geweest om nog wat te shoppen. Rond 6 uur waren we weer terug en hebben weer wat gedronken en gegeten bij Starbucks tegenover het hotel. Om 8 uur vertrokken naar het vliegveld en om 12 15 vliegen op weg naar huis. Ik heb lekker geslapen. We vlogen helemaal noordelijk over Mongolië , langs St Petersburg, over Denemarken. De Oeral konden we goed zien met zijn besneeuwde toppen. Na een prima vlucht met een prachtig gezicht op Noord Holland met Amsterdam en het Noordzeekanaal landen we op de Polderbaan. Het was een fantastisch interessante reis die goed in elkaar stak en met uitstekende leiding van Sebastiaan Wevers van Kras reizen .

Nettie

Welkom op de Hollandse bodem. Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt! Ik heb genoten van de verslagen.

Marja Dekker

Hi Geertje,
Nu ik thuis ben heb ik pas goed de tijd om alles te lezen.
Wat fantastisch dat je alles zo goed hebt bijgehouden en zo leuk hebt opgeschreven.
We hebben erg genoten van de reis, dank je wel, dat je dat zo goed verwoord hebt.
Lieve groeten, Marja Dekker

Anneke

Hej Geertje en Ans, wat een top reis gedaan. Prachtige verslagen....ik ook een beetje wijzer over de chinese cultuur en gedrag van de chinees.