GerritenGeertje.reismee.nl

Shanghai: hop on hop off met boottocht

Vandaag een dag om zelf in te vullen. Omdat de afstanden om te lopen toch wel erg groot zijn gaan we eerst naar het centrum met de metro. We moeten 1 keer overstappen en op het eerste stuk waren we een halte te vroeg uitgestapt. Ik ontdekte dat en riep Ans om weer in te stappen maar Ans was te laat. Gelukkig rijden ze om de 5 minuten en zonder paniek vonden we elkaar weer. We zochten de halte van de hop on hop off bus maar moesten door een prachtig park er naar toe lopen. We kwamen toevallig Drewes en Marjan ook tegen die dezelfde gedachte hadden. We vonden het begin van de busroute en konden ook nog een boottocht maken. We besloten dit te doen. Het fototoestel weer in de aanslag want nu waren al die skyscrapers bij daglicht te zien. We begonnen ermee naar de Bund te rijden met de skyline aan de overkant van de Huangpu rivier. Om over de rivier te komen moesten we over een uitvergroting van de Erasmusbrug rijden. Om op hoogte te komen voor de brug moesten we drie klaverbladringen omhoog kringelen. Op de brug hadden we uitzicht op het terrein en paviljoens van de Wereldtentoonstelling Expo 2010, die hier gehouden is. Daarna ging de blauwe route tot vlakbij de Pearl Tower. Hier moesten we uitstappen om met de shuttle naar de boot te gaan. We hadden gedacht met een rondvaartboot te zullen gaan maar het werd een soort Bayliner ( voor de kenners). Daar zijn we 50 minuten zuidwaarts gevaren en weer terug. We vervolgden de blauwe route verder dwz nogmaals de grote brug over en terug naar de eerste halte. Met de metro terug was nu een appeltje eitje. Even bij de Mc Donalds langs voor een hamburger en dat was vandaag ons avondmaal. Het avondprogramma bestond uit een voorstelling van acrobatiek. We waren maar met ons zessen maar het was fantastisch: meisjes op fietsjes, sprongen door hoepels, trampoline sprongen, jongleren met grote potten en tot slot motoren in een ronde bol die met zijn zessen aan het racen waren. Spectaculair!

Hielkje

Wat weer een fantastisch verslag en wat een mooie foto van jullie samen op de Bund. Nog veel plezier ! Groetjes,
Hielkje

Astrid

Was het een verademing om eens een dagje vrij te zijn? Shanghai was, toen ik de stad zag kort na de Culturele Revolutie, al zeer indrukwekkend, maar nu moet het echt wel gigantisch zijn. Wat heerlijk dat jullie zoveel zien en dat jullie voornemen om samen naar China te gaan is uitgekomen. Geniet er maar volop van. Groetjes.