GerritenGeertje.reismee.nl

Van Xian naar Nanjing aan de Jangtsekiang

Vanmorgen gaan we naar de Grote Wilde Gans Pagode die aan het eind van die grote wandelpromenade ligt. Hij werd gebouwd in 648 ter ere van zijn moeder. De mensen hadden honger en baden om eten en toen viel er een dode gans voor hun voeten en vandaar de naam. Een beroemde boeddhistische missionaris die geschriften uit India verzamelde, beheerde de tempel. Hij werd later herbouwd als vierkante bakstenen pagode in de Tang stijl. Het wordt hier natuurlijk ook steeds toeristischer en je wordt van alle kanten besprongen om wat te kopen. Wij kregen nog een instructie van kalligrafie. Hoe het schrift vroeger was en nu vereenvoudigd. Hoe woorden in elkaar steken en van schilderijen. Je kon ook je eigen naam laten kalligraferen en dat heb ik gedaan. Ik moest de naam zeggen en hij hoort naar de klanken. Daarna in bus naar een groot populair restaurant met in de hal namaak soldaten , voor het lunchbuffet. Toen naar het station van de HS treinen. De normale ceremonie met controles waar we al aan gewend raken. Het is een ideale snelle manier van reizen en we moeten naar Nanjing naar het Oosten. Nanjing heeft het grootste station van China met 28 perrons voor allen HS treinen. In 2 minuten weer uitladen en koffers lossen maar dat lukt allemaal en na een half uur in de bus zijn weer in een Grand Hotel en in een stad met 9 miljoen inwoners.

Ine

Wat een schitterende reis.Ongelooflijk, wat zien jullie veel.En nog steeds fit?Wij genieten mee.

Hielkje

Dag Geertje en Ans,
Weer een prachtig verslag. Het is wel wat anders dan reizen met NS en Prorail. Ik ben benieuwd naar jouw gekalligrafeerde naam. De naam Ans is waarschijnlijk gemakkelijker te kalligraferen. Bewaren, hoor, want zo'n Chinese kalligrafie is een prachtige herinnering aan jullie avontuur. Nog veel plezier en groeten, Hielkje