GerritenGeertje.reismee.nl

Terug naar Zuid Afrika

Voor het eerst hingen er wolken boven ons. Het had al ergens geregend. Wij pakken in en rijden evenwijdig aan de canyon naar Ai-Ais, wat aan het eind van de canyon ligt . Het is mogelijk om door de hele canyon te lopen in 4 of 5 dagen en Ai-Ais is dan het eindpunt. We drinken daar koffie en zoeken de warmwaterbron op. De temperatuur van het water is 65 graden. We rijden verder naar de grens, maar de lucht wordt steeds donkerder en het regent zo nu en dan. We steken bij de grens de Oranjerivier weer over en komen Zuid Afrika weer binnen. Een prachtige route door de bergen brengt ons naar Springbok, alleen regent het de hele tijd. Iedereen is blij met de regen, want het frist de zaak goed op. De natuur is hier ook veel groener. We slapen die nacht in Annie's cottage. De volgende dag blijven we in Springbok om wat dingen te regelen en brengen een bezoek aan het park Goegap. Wat indruk maakt is het gezicht op de restanten van een oude kopermijn uit de tijd van Simon van der Stel die eind zeventiende eeuw gouverneur van de Kaapkolonie was. De ijn i ook naar hem genoemd. Van Springbok rijden we verder zuidwaarts weer dezelfde weg als op de heenreis naar Kamieskroon. De bloemen staan nog steeds in bloei, alleen de uitbundige velden liggen verder landinwaarts. We proberen zo nu en dan een zijweg in te slaan, maar na een aantal kilometers slechte hobbelige paden besluiten we om terug te keren. We vervolgen onze weg over de Knersvlakte naar ClanWilliams wat aan de Olifantsrivier ligt. Prachtige velden met druiven worden via irrigatiekanaaltjes bewaterd. Ook wordt hier thee verbouwd, want ClanWilliam bezit een theefabriek van Rooibosthee.

Astrid (Apeldoorn)

Wat knus en kleurrijk zijn de kamers in Annie's Cottage. Leuk hoor. Ik lees op haar website dat de bloemenpracht in Namaqualand van augustus tot oktober te bewonderen valt, dus ik hoop echt dat jullie nog een goed begaanbare weg vinden om daar een 2e kijkje te nemen. Wie weet zijn er nu meer bloemen. Hoe gaat het met jullie ruggen? Groetjes.

hielkje

Nog een fijne tijd in ZA.

Cor en Ingrid

Mooie reis was het weer, we wensen jullie nog een aantal fijne dagen en een goede thuisreis.
Groeten Cor en Ingrid