GerritenGeertje.reismee.nl

Tocht door Centraal Namibië

Van Windhoek zijn we vertrokken via Rehoboth naar Mariental. Onderweg passeerden we de Hero's Acre, een megalomaan beeld van de Namibische strijd. Waarschijnlijk gesponsord door China of Noord Korea. Het stuk naar Mariental was verder hetzelfde:droge bosjes en struikjes. Bij Mariental woont een vriendin van Frans en Marie, Zaryda, die endurance paarden heeft. Het bleek dat de boerderij tevens het guesthouse was waar wij naar zochten. Marie had gebeld dat wij haar graag wilden bezoeken en dat kon. Wij troffen Zaryda op de boerderij en zij liet ons haar Arabische paarden zien en vertelde er enthousiast over Daarna stelde zij voor om naar haar buurman te gaan, die Friese paarden had. De buurman, zijn vrouw en twee dochters waren helemaal weg van Friese paarden. De volgende week zou er een een show zijn en de paarden zouden dan door de dochters worden bereden. De buurman vroeg of we de volgende dag zin hadden in een ritje met een tweespan aangespannen voor een wagentje. Dat hadden we wel. We haalden Zaryde de volgende dag op en wij gingen opnieuw naar de buurman om een tochtje te maken over zijn land. Fantastisch! ''s Middags gingen wij verder naar Maltahöhe en Bethanie. Een prachtige tocht met constant afgeplatte bergen om ons heen en ertussendoor grote kale vlakten. Het leek wel een maanlandschap. In de gids stond dat het een saaie weg was, maar wij vonden het prachtig. Het guesthouse in Bethanie was zeer goed en is het oudste van Namibië.