GerritenGeertje.reismee.nl

Windhoek

Windhoek is de hoofdstad van Namibië. De stad wordt omringd door bergen en ligt op een hoogte van 1700 m. Het is een overzichtelijke stad , waar veel gebouwd wordt. Het is de enige universiteitsstad van Namibie. We hebben een hotel tegen het centrum aan gevonden. Helaas is het voor ons te ver om te lopen. Dus wij gaan met de auto de stad in. De Independence Avenue is de hoofdstraat van de stad, waar de mooie winkels aan liggen en grote malls ingebouwd zijn. Een bezienswaardigheid is de Christuskirche, het Independence museum, het Zoopark, de klokkentoren, de Meteorieten Brunnen en verschillende mooie huizen. De laatste avond eten we in een restaurant wat Joe’s Beerhouse heet en waar je geweest moet zijn. in Okahanja hoorden we van de eigenaar van het guesthouse dat hem een keer gevraagd werd wat “proost” in het Afrikaans was. Bij wijze van grap had hij geantwoord : “daarkakeenhaas”. Verder was het hem opgevallen dat de meeste Nederlanders Engels spraken, terwijl ze met Nederlands toch bijna overal in Namibië terecht kunnen, mits ze natuurlijk “stadig” praten.

Gryt

Hoi Gerrit en Geartsje, ik reisgje ek wer mei jim mei. Leuk en ynteressant!

Hielkje

Herkenbare foto's van Windhoek. Nog een fijn vervolg van de reis.

Piebe en Hilly

Super!! wat een prachtige reis, dit weekend Fryske
Kampioenschappen op It Amelân.

Groetnis, fanút Balk