GerritenGeertje.reismee.nl

Stormriviermond

Plettenberg, waar we verblijven, ligt prachtig beschut aan een baai aan de Indische Oceaan. Robberg is een schiereiland en steekt als een vuist de oceaan in en vorige jaren hebben we daar een stuk gelopen. Het weer is wat wisselend, dan weer zon en dan weer bewolking met in de bergen een buitje. Op het strand waar we 5 minuten van af zitten, is niemand. Het seizoen moet nog komen, maar in de vakanties is het hier erg druk. Het waait erg hard en er staan dikke schuimkoppen op de oceaan. Er is in Plett wel een leuke winkelstraat en we zien een kapper, waar we allebei naar toe moeten. Na het wassen krijg je hier nog een heerlijke massage. Allebei weer in vorm geknipt kijken we wat verder rond met prachtige uitzichten op de baai en naar Keurboomvallei. De volgende dag naar Knysna, een dorp 35 km westelijk van Plet, waar het ook altijd gezellig is om wat rond te lopen. Tenslotte gaan we nog naar de monding van het meer in de oceaan, the Heads. Hier staat een enorme stroming en de golven slaan op de rotsen. Maar het hoogtepunt van Plett was deze keer de tocht naar de Storms River Mouth in het Tsitsikama National Park. Hier begint ook de Ottertrail, een wandelpad van ongeveer 50 km langs de kust met 5 overnachtingen. Wij begeven ons eerst naar het restaurant voor een heerlijke lunch en kunnen daarna nog net mee in een bootje, wat vanuit de zee de rivier een eind op vaart. Over de rivier hangt een hangbrug, de Suspension Bridge. We gaan flink door de golven, maar het is een leuk tochtje met de boot. Daarna ga ik nog naar de Suspension Bridge; het is allemaal wel voor de toeristen, want het is maar een half uurtje lopen over vlonders en trappen. Maar het uitzicht is fantastisch. Dat was Plett en nu pakken we in om naar George te gaan.

Okke en Ans

Wij beleefden destijds de koudste en naarste dag van de reis: veel wind en een dikke hagelbui op de boot. Ook suspensionbridge overgegaan. We beleven onze reis weer met jullie verhaal. Groetjes!

Cor en Ingrid

Mooi stukje van jullie reisavontuur weer.
En... die massage bij de kapper lijkt mij ook wel wat.
Geniet nog verder van alles.
groetjes van ons
Cor en Ingrid

Lida

Wat is het toch een prachtig land om te reizen!
Fijn om het zo te kunnen doen.
Via de foto's reizen anderen een beetje mee.
Groeten!