GerritenGeertje.reismee.nl

Door kloven en over passen

Donderdagmorgen werd er eindelijk gebridged in Kaapstad door Marie en Gerrit op de club. Ze waren derde geworden. Dat biedt perpectief voor volgend weekend in George. Op vrijdag maakten we een tocht naar Malmesbury, Riebeek-Kasteel en naar Tulbagh, een dorpje waar begin tachtiger jaren een aardbeving heeft plaatsgevonden. De Kaaphollandse huizen zijn prachtig hersteld. Terug via de Baineskloof naar Wellington en Durbanville. 's Avonds was er een party, georganiseerd voor de piloten van het Rode Kruis, waar Frans al 34 jaar deel van uitmaakt. De volgende tocht bracht ons over de Dutoitkloof naar Worcester. We beginnen route 62, de wijnroute, waar grote wijnhuizen bijvoorbeeld in Robertson heerlijke wijnen maken. Je kunt hier te kust en te keur wijn proeven en kopen. Van Robertson naar Montagu moeten we door de Kogmanskloof, ook al weer zo'n schilderachtige kloof. Dan spoeden wij ons naar Warmwaterberg naar de Spa. Helaas waren de zwembaden en accommodatie niet wat wij ervan dachten en zijn we maar doorgereden. In Ladismith wisten we een goed B&B genaamd Mountain View, met zwembad van 5 bij 3 meter, maar wel lekker om af te koelen. De dag erop was het bewolkt. Eerst de Seveweekspoort door en weer terug met woeste rotspartijen en waarvan je denkt: waar gaan we in godsnaam heen en hoe komen we hier ooit weer uit. Ook waren we van plan over de Swartbergpas te gaan, maar die lag in de wolken en dan zie je niks. We zijn maar aan de voet over grindpaden gegaan, best te rijden en niemend op het pad. Door de Schoemanspoort naar Oudtshoornwaren we voor de vierde keer op camping Kleinplaas, waar altijd wel een huisje is. Ook nu, alleen wel wat kleiner, maar prima. 's Avonds lekker struisvogelbiefstuk eten met Sauvignon Blanc. Vandaag twijfelden we nog om over de Swartbergpas te gaan, maar nog steeds in de wolken. Dus weer over grindwegen naar Uniondale en dan komt er een heel smal grindpad over de Prince Alfredspas met boven in de mist, maar snel dalend met prima uitzicht. 50 km over zo'n smal bochtend pad is best veel en lang, maar wel mooi. We eindigen in Plettenbergbaai aan de Indische Oceaan.

Cor en Jantsje

We genieten weer van jullie mooie verhalen en foto's , net of zijn wij ook een beetje op vakantie.
Nog veel plezier en succes met de bridge-drive.

hielkje

Dag Geertje enGerrit,
Jullie beschrijving van kloven en over passen roepen hele mooie herinneringen op.
En was de struisvogelbiefstuk lekker ? En de wijn ook ?
Nog een mooie tijd en veel succes met het bridge-toernooi.
Hartelijke groeten vanuit Florida,
Hielkje

Cees en Marian Dekker

Ruim genieten daar, zo te lezen.
Geniet van het leven!

Groeten uit Nieuw-Zeeland.

Cor en Ingrid

Mooie verhalen weer, we reizen in gedachten mee.
Die cheetah, prachtig!! en de tafelschikking is ook leuk.
En eh.... Geertje dat bridgen van Gerrit is toch wel ergens goed voor geweest, niet dan?
Avonturen door kloven en passen komt ons bekend voor, leuk is dat he, steeds weer nieuw.
Gerrit succes in George.
Veel plezier en groetjes van
Cor en Ingrid