GerritenGeertje.reismee.nl

Start Volvo Ocean Race naar Abu Dhabi

Vandaag vond de start van de 2de etappe van de Volvo Ocean Race plaats van Kaapstad naar Abu Dabi. Vlakbij het Waterfront in de kleine haven ernaast lagen de boten naast elkaar en kon je er langs lopen. Verder had elke boot een unit met reclame en zo. Wij zijn even naar de unit van de damesboot geweest, waar we uitleg van het programma kregen. Om 3 uur was er met muziek voorp de parade van de bemanningen naar hun boten. Er was toen al veel publiek om hun te verwelkomen. Ook kwam de sjeik van Abu Dabi met zijn vrouw iedereen succes wensen. Om 4 uur uur vertrokken de boten een voor een met een tussenpauze van 10 minuten, naar de havenmond. Wij zijn toen van de startplek naar de andere kant van Waterfront gegaan, waar je een prachtig uitzicht hebt op de baai met op deachtergroend het Robbeneiland en achter ons het Greenpointstadion en de Tafelberg. Vandaag stond er een sterke wind. De kabelbaan naar de Tafelberg was ook gesloten. Voor de boten was dit geen probleem. Ze voeren eerst een paar rakken in de baai en zetten daarna af naar de Kaap de Goede Hoop om die te ronden. De Brunel lag ruim voorop en zette als eerste koers naar open zee. De andere boten lagen dichter bij elkaar en volgden op ongeveer één à twee minuten met de Vestus als laatste. 's Morgens hebben we met de Hiphop bus een tour gemaakt door Kaapstad en directe omgeving (Campsbay). We zaten natuurlijk boven vanwege het uitzicht en een paar haltes later kwamen drie echtparen in de rij naast ons zitten. Het bleken Friezen te zijn, waarna Gerrit natuurlijk de klassieke vraag stelde: "Wer komme jim wei?" Ze waren aan hun laatste dag bezig en zouden dezelfde avond weer terugreizen naar Nederland. Van één echtpaar uit de buurt van Wolvega moeten we nog de groeten overbrengen aan Marten. Ja, de wereld is klein.

hielkje

Leuk, dat jullie getuige zijn geweest van een van de grootste zeilevenementen. Om de drie jaar wordt deze race om de wereld gehouden. Nog veel plezier.

Okke en Ans

Leuk h?. Wij hebben de aankomst van een etappe in Melbourne en het hele circus eromheen meegemaakt. Okke reed nog Volvo en wist toen waarom die auto s zo duur moesten zijn! Groetjes !

Cor en Ingrid

Leuk om weer jullie verhaal te lezen. En de vloot van de Volvo Ocean race zien vertrekken is denk ik heel apart.
Veel plezier en kijk je ogen niet er uit hoor.
groetjes van ons
Cor en Ingrid

Willem,Lemmer

Gerrit,wordt er niet meer een kaartje gelegd?
Jullie beiden veel plezier verder op jullie reis.
groeten,Willem M.