GerritenGeertje.reismee.nl

2014: een nieuw hoofdstuk in Zuid Afrika

Voor de vierde keer zijn we nu in Zuid Afrika. Woensdag aangekomen moesten we direct herpakken voor een trip met onze vrienden naar het noorden. Met drie fourwheeldrives, kampeerspullen, eten en drinken gingen we donderdagmorgen op pad om om 13.00 uur in Lambertsbaai te lunchen in de haven bij Isabella. Heerlijke vis natuurlijk! Op een schiereilandje voor de haven zitten en vliegen duizenden Jan van Gent's. Als je er dichtbij komt, stink je er weg van hun uitwerpselen. Wij gaan verder maar nu over de zandwegen naar het noorden. We passeren verschillende rivieren, die nog voor enig groen zorgen. Verder bestaat het landschap uit lage struikjes, helemaal verdord, maar ook groene vetplanten. Bij de monding van de Olifantsrivier heeft een vriend een vakantiehuis. Wij kunnen daar met ons gezelschap een nacht verblijven. Het huis heeft flink te lijden van de wind en water. Ze zijn stevig bezig om het weer mooi te krijgen. Op het houtvuur in de stookplaats wordt vlees gebraden en een drankje erbij wordt het gezellig.De sterrenhemel is inktzwart boven ons. De volgende morgen gaan we verder. Het kreeftenseizoen is begonnen en die proberen we te vangen. In Lutzville nemen we een stevig ontbijt en daarna richten we ons op de zandwegen langs de kust. Het rijdt niet zo snel en de vlakten zijn eindeloos met die lage begroeiing. Dan te begrijpen dat in augustus/september die hele vlakte één grote zee van felgekleurde bloemen is. Vlak voor de Groenrivier zoeken we beschutting van een stenen muurtje, maken vuur op de stookplek en zetten onze tenten op.

hielkje

Nou, zus geen wild onderweg gezien?

Okke en Ans

Dat klinkt heel avontuurlijk!

Kees en Lida

Daar gaatie weer! Leuk om zo m et een aantal te kamperen in het wild. Hoop wel dat jullie ook sterren kunnen zien stralen.

anne meinema te Ternaard

prachtige avonturen !!