GerritenGeertje.reismee.nl

16 en 17 december: Cape Festival of Bridge 2011

Aan dit jaarlijksetopintegraaltoernooi namen 64 paren deel, die ingeschaald werden in drie groepen op bassis van hun sterkte en ervaring (net zoals in ons land gebruikelijk is). Er werden drie sessies gespeeld van elk 26 spellen, 2 per tafel. De eerste sessie begon vrijdag om 9 uur en de tweede om 2 uur. De laatste sessie was op zaterdagmorgen om 9 uur. Halverwege een sessie was er thee of koffie met sandwiches en aan het eind was er nog een lunch, allemaal keurig verzorgd door de sponsor.

Marie en ik waren in de eerste goep ingedeeld en we startten heel goed met 62.23%. De middagsessie liep minder goed. We hadden een paar afschuwelijke misverstanden waarvan ik jullie de details maar zal besparen. Het dieptepunt was een 4 schoppencontract in een 2-2 fit. Zulke spellen zijn niet goed voor je gemoedsrust en missen hun uitwerking ook niet op de volgende spellen. Achteraf mochten we niet eens ontevreden zijn met 50.14%.

Deze morgen zijn we dus vol goede moedweer naar Kaapstad gereden. De sessie liep deze keer als een trein (geen misverstanden dus!) en we haalden 64.62%. In de totaalstand kwamen we uit op 59%, een vierde plaats. Hiermee waren we dik tevreden, zeker wanneer je in aanmerking neemt dat het een sterk bezet toernooi was met een aantal (oud)internationals onder de deelnemers. Volledig resultaat te zien op: www.wcbridge.co.zaonder Western Province Events.

In een euforische stemming reden we weer terug naar Durbanville.

hielkje beetsma

Gefeliciteerd met de vierde plaats. Van je uitleg begrijp ik helemaal niks, want ik speel geen bridge. Maar proficiat !

Fenna Stoel,

Hierbij ook gefeliciteerd met jullie resultaat, ondanks de misverstanden.

Verder wens ik jullie nog prettige dagen toe en tot ziens.

Groetnis,

Fenna Stoel.