GerritenGeertje.reismee.nl

16 december: Botanische tuin van Kirstenbosch.

Vanmorgen vroeg gingen Marie en Gerrit naar Kaapstad om aan het Westkaap Bridge Festival mee te doen. Voor mij een dag van eigen invulling. Met de BMW naar Kaapstad om naar de hele bekende botanische tuin Kirstenbosch te gaan. Gelukkig is de Tomtom mijn routeplanner en vind ik het snel. Kirstenbosch ligt aan de achterkant van de Tafelberg en het kan er nog wel eens koud en mistig of bewolkt zijn. Niets van dat alles. Een stralende dag en volgens Frans blijft dat vandaag en morgen zo (vliegeniers weten alles van het weer). Je hebt verschillende afdelingen: een arboretum, fijnbos, proteas en erica afdelingen en nog vele andere. De proteas bloeide nu volop. Veel andere planten zoals de strelitzia wasechter toch wel uitgebloeid. Na een aantal uren daar lekker doorgebracht te hebben, zou ik in Greenpoint een foto maken van het viertal wat in Georg gespeeld had. Dat gedaan hebbende heb ik nog een tijd aan de oceaan doorgebracht: met golfslag op de rotsen, een zeilwedstrijd voor de kust, schepen op de rede en Robbeneiland in de verte. Een dan een strak blauwe lucht boven je, waarbij je niet moet vergeten de zonnebrandcreme te gebruiken. Weer een uitnemende dag waar je met genoegen op teert als je straks weer in het koude Nederlandse klimaat terugbent.

De bridgeuitslag wordt pas morgen bekend gemaakt; Het succes was wisselend.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!