GerritenGeertje.reismee.nl

15 december: wijn van Durbanville Hills

Langebaan achter ons gelaten en daarna gereden door het park met een mooi uitzicht op de lagune en de Atlantische oceaan. We gaan nog een stukje het schiereiland op naar het punt: Atlantic view, waar we de vorige keer walvissen zagen dartelen. Nu dus niet. Dan maar door naar Darling, waar Pieter Dirk Uys woont, de zuidafrikaanse cabaretier, die ook wel in Nederland optrad. Evita se Peron, een typetje van hem, heeft ook de naam van een soort museumpje aan hem gewijd. Er is een jurassic tuin bij, een schilderijententoonstelling waar beroemde schilderijen, zoals de Mona Lisa, zijn omgeschilderd met het gezicht van Evita se Peron. Dit bekeken te hebben rijden we langs de kust verder tot we de afslag Durbanville weer zien staan. Hier willen we langs, want in de verte zagen we al de druivenvelden van de Durbanville Hills'wijn, die wij in de Poimar in Lemmer kunnen kopen. We lunchen in een supermoderne wijnestate met prima bediening en proeven natuurlijk een lekkere Sauvignon Blanc. Het uitzicht is ook adembenemend op de oceaan en op de Tafelberg. Na dit lekkers genoten te hebben komen we weer bij Frans en Marie aan. Frans blij, aangezien hij na jarenwachten eindelijk zijn toestemming heeft gekregen om met zijn eigen gebouwd vliegtuig Ijzervark te mogen vliegen. Marie blij omdat ze ons weer zag enwij een mooi bos lelie's voor haar hadden meegenomen.