GerritenGeertje.reismee.nl

13 december: Naar de golfbaan van Langebaan

Bij het opstaan vanmorgen moest Gerrit eerst even een kakkerlak doorspoelen. Na het ontbijt zijn we nog naar het vogeleiland geweest. Het zat boordevol Jan van Genten, die krijsten en schreeuwden. Het is nu broedseizoen. Vanuit een kijkhut kon je alles mooi overzien.

We reden Lambertsbaai uit om langs de kust naar het zuiden af te zakken naar Elandsbaai. Hier hadden we de vorige keer overnacht in het hotel. Bij Elandsbaai steekt Baboonpoint als een kaap in de oceaan. We zochten de rough road om naar de punt te rijden, maar konden die niet vinden. Toen maar doorgereden en in een 4 sterren lodge koffie gedronken. Er was verder niemand. Via Velddrift naar Vredenburg: dit is de centrale plaats van deze streek. Grote winkels en zelfs een Mall. Deze hebben we bezocht, omdat ik 's morgens mijn fototoestel had laten vallen en we een fotograaf zochten. Van Vredenburg naar Saldanha wat aan de baai ligt. Hier eindigt een spoorlijn bij een terminal. In het achterland wordt ijzererts gewonnen en dat wordt naar Saldanha vervoerd. Ook staat er een grote raffinaderij en andere fabrieken. We gaan verder naar Langebaan wat iets verder aan de baai ligt. We zoeken ons B&B Seagull van de vorige keer op en bellen Piet Bootsma, die daar een huis op de golfbaan gehuurd heeft We spreken af aan de poort en brengen verder een gezellige tijd met hun door. De regen kletterde even op het dak en de wind gierde om het huis. Het huis heeft een schitterend uitzicht op de Saldanhabaai en op hole 4. Morgen met Piet en Corry afgesproken met hun te golfen.

Cor en Ingrid

Wat een mooie indrukken doen jullie allemaal op!
Je kunt onderhand wel als gids fungeren daar of niet?
Veel plezier met golfen
groetjes van ons

Ans Ferwerda

Kletterende regen en gierende wind?
Daar hoef je niet voor naar Zd Afrika, daar kun je hier ook met volle teugen van genieten!
Onze kerstmarkt gaat zelfs niet door!
Veel plezier verder met beter weer.
Groetjes, Okke en Ans

Cor en Ingrid

Maak je niet druk Gerrit, ons slechte spel zal jullie redding zijn.
Verder is het hier echt herfst, krijgen we morgen een soort van storm over ons heen en daarna een witte kerst (als je goedgelovig bent.)
Geniet nog maar lekker zolang als het kan
groeten Cor en Ingrid