GerritenGeertje.reismee.nl

30 november: Winkelen in Knysna

Vandaag was een rustdag. Vanmorgen de wasmachine gebruikt en dus zijn alle kleren weer kakelvers en schoon. Het is ook lekker om buiten te zitten en ik wil toch ook wel een beetje bruin worden. Toch maar even in de zon dus. Het gaat goed, maar de plekken die niet zijn ingesmeerd verbranden dus binnen een kwartier. Dan is het weer over en ga je weer lekker onder de druivenranken. Het weer is vandaag iets minder. Het is heiig boven de oceaan en verder westwaarts zijn de weersvoorspellingen ook regenbuien.

Vanmiddag zijn we naar Knysna geweest om wat te winkelen. Zomerkleding was niet meer te vinden in Nederland, maar hier volop. Dus maar een paar nieuwe shirtjes gekocht. Knysna is eigenlijk een van de mooiste plekken aan de Tuinenroute. Het ligt aan een lagune, waar eb en vloed ook nog hun invloed hebben. Met een nauwe doorgang is het water in de lagune verbonden met de machtige oceaan. Midden in de lagune aan de kant van Knysna hebben ze op een eilandhele moderne nieuwbouw opgetrokken. Wij vinden dat jammer. Het is hier nu rustig, maar als half december de vakantie losbreekt, is het hier erg druk. Dan trekt iedereen naar de kust.

Op de terugweg naar Plett begint het te regenen en stijgt de damp op van het asfalt. We eten deze keer 'thuis' en werken ons dagboek bij.

hielkje beetsma

Zusterlief,
Leuk dagboek !
Wij hebben gewinkeld in Florida; afgelopen donderdag was het daar Thanksgiving (dan eten de Amerikanen kalkoen) en de daarop volgende dagen is het op grote schaal uitverkoop. Black Friday is DE koopdag voor de Amerikanen en ze zijn natuurlijk hartstikke gek ! Maar wij hebben onze slag geslagen met het kopen van t-shirtjes en andere sportkleding.
Wij zitten nu in Orlando; de wegen in Florida zijn kaarsrecht en het landschap verandert niet (bomen met nu en dan een meertje er tussen).
Qua landschap heeft Zuid-Afrika veel meer te bieden.
Geniet dus maar lekker.