GerritenGeertje.reismee.nl

27 november: Van George naar Plett

Het bridgetoernooi werd afgesloten met een vierde plaats. De laatste sessie was tegen dekoplopers, die hun positie volledig waarmaakten en ons viertal met ruim verschil versloegen. Na de lunch hebben we Ann en Mariekie naar het vliegveld van George gebracht. Wij zijn naar Plettenbergbaai (Plett) gegaan, zo'n 80 kilometer oostelijker. De plaats dankt zijn naam aan Baron van Plettenberg, geboren in Leeuwarden(!), die omstreeks 1780 gouverneur van de Kaapkolonie was. Aan de schitterende baai staan heel veel tweede woningen en één ervan is een paar dagen ons tehuis.

Rondrijdend valt het ons op dat er veel te koop staat en dat er wat dat betreft ook in Zuid-Afrika niets nieuws onder de zon is. De waarde van de rand ten opzichte van de euro is dit jaar ook sterk gedaald. Pinden we in januari van dit jaar 1000 rand voor 109 euro, afgelopen vrijdag werd ruim 90 euro in rekening gebracht! Dat stelt onze zorgen over de euro toch wel in een ander daglicht.

Marja

Wat heerlijk daar, hè, aan de Garden Route!
Heel bijzonder is ook Knysna, net Noorwegen met die prachtige meren. Wij dineerden er in t Waterfront, met Hannelore, t zusje van Frans. Het was heel bijzonder om haar na een halve eeuw weer terug te zien!
Geniet van jullie trip en van de gastvrijheid in de "uitvalsbasis"!

hielkje beetsma

Zusterlief,
Heel veel plezier in Plettenberg; Gerrit: een vierde plaats is ook een felicitatie waard. Proficiat !

Joute en Maaike

Gefeliciteerd met de vierde plek, hartstikke goed. Leuk om zo over de grens de bridgen.
Met al deze verhalen krijgen wij ook een stukje Zuid Afrika mee, hopen er uiteindelijk zelf ook een keer naar toe te gaan.
Jullie lekker verder genieten en tot horens, liefs uit Naarden