GerritenGeertje.reismee.nl

20 November Kaapstad

Vandaag was het bewolkt en dus een geschikte dag voor een bezoek aan Kaapstad. De auto geparkeerd bij het begin van de Herengracht en lopend naar het centrum langs het standbeeld van Jan van Riebeeck. We liepen door de Compagnietuin, waar vroeger de groenten werden gekweekt voor de schepen die de Kaap aandeden om vers voedsel in te slaanvoordat ze verder voerennaar Indië. Het begon te regenen en daarom zijn we in het planetarium gegaan. Daarnaast was het Joods museum, niet groot maar zeer interessant. Daarna via District Six, waar veel over te doen is geweest toen het dertig jaar geleden ontruimd werd, naar het oudste gebouw van Kaapstad: Fort 'De Goede Hoop', waar nu een drietal musea in gevestigd zijn.

We hadden voldoende tijd over en besloten gebruik te maken van de Hiphopbus die nog een uur nodig had om ons weer bij de auto te brengen. Onderweg uitleg in alle talen met behulp van oordopjes die je in kon pluggen. Mooie route die ons op de terugweg voerde langs de kust van Campsbay via Seapoint en het Waterfront naar de plek waar we de auto hadden geparkeerd.

ineke kremer

Ik reis sinds vanavond met jullie mee geniet van jullie genieten en hoop er ooit zelf eens naar toe te gaan. Staat bovenaan mijn verlanglijstje.
Tot het volgende verslag