GerritenGeertje.reismee.nl

Van Sicamous naar Jasper

Warme dagen konden we mooi aan het strand van Sicamous doorbrengen. Gezellig met zijn allen barbecuen bij de cabin van het Cedarmotel. Een dag golfen voor Jasper viel ook erg in de smaak op de Eagle River golfbaan. Op vrijdagmorgen kwam Joute koffiedrinken bij Blondies, een leuke koffietent in Sicamous. Martha en Roel met de jongens gingen door naar het westen en wij gingen, met het gezin van Ies, mee naar zijn lakehouse, een drie kwartier varen van Sicamous. In de haven van Sicamous liggen heel veel houseboats, die je kunt huren en waar je op kunt slapen met een groep. Erg toeristisch is het niet gelukkig. Joute heeft ook een kruiser waar je op kunt slapen en waar we mee naar het lakehouse varen. De volgende dag doken we lekker in het water 's morgens en genoten nog van het lekkere weer. 's Middags gingen Jasper en Max kanoën naar de overkant, zo'n 2 ½ km en weer terug. De anderen gingen mee spelevaren op de speedboot met een groot zitkussen er achter. Niet alleen rechtuit maar ook natuurlijk scherpe bochten nemen. Spectaculair! In de namiddag bracht Ies ons terug naar Sicamous, net op tijd voor het onweer losbarstte. Wij moesten nog naar Clearwater rijden naar ons volgend motel, de Dutch Lake Inn langs Kamloops waar in de omgeving fikse bosbranden waren. Het was ook steeds zo heiig, wat kwam door rook van de branden. 's Avonds vertelde men dat er meer dan 450 bosbranden in British Columbia waren. Op zondagmorgen vertrokken naar Jasper. Onderweg soms eens een bui. Bij Blue River afgeslagen voor een berenriver-safari, maar op weg er naar toe, zagen we een beer vlakbij zitten eten. Dat was genoeg voor ons om maar door te rijden naar het regenachtige Jasper.

Fenna Stoel

Hallo Geertje, Gerrit en Jasper,

Wat een prachtige reis, met heel veel bijzondere momenten en geniet er nog even van,

Groetenis en oant sjen,

Fenna Stoel.

Hielkje

Wat is vakantie-vieren toch heerlijk. De beer staat prachtig op de foto ! Nog veel reisplezier !