GerritenGeertje.reismee.nl

Van Laugaras, IJsland naar familie reünie in Lacombe, Alberta

De laatste dag op IJsland brak al weer aan. We hadden het erg naar de zin gehad in het Brekkugerdi Guesthouse. Na de koffie reden we weg via de normale route naar Selfoss. Het was schitterend weer, toch zat de Hekla weer in de wolken. Naar het vliegveld nemen we de route aan de zuidkant van het schiereiland, waar het op licht. Dit is een prachtige route met weinig verkeer. Vuurtorens staan aan de kust en zelfs een kerkje vlak achter het strand. Bij Grindavik rijden we noordwaarts langs de beroemde hotpools Blue Lagoon. Wij willen niet met natte handdoeken in de koffer zitten en hebben in een kleinere gezeten. Op het vliegveld verliep alles vlot en om 5 uur hingen we in de lucht. Mooie vlucht over Groenland, over de Hudson Baai en dan naar Edmonton. Helaas waar onze koffer was gebleven was een raadsel, maar niet in Edmonton. Dus een beetje aangeslagen de auto opgehaald en naar de familie reunie in Lacombe. Daar was iedereen aangekomen en was het reuze gezellig.

Hielkje

Mooi reisverslag, maar wat vervelend dat julloe koffers zoek zijn.
Heel veel plezier met de Meinema-reunie. Toch unieke gebeurtenis om zover van huis de hele familie bij elkaar te zien !

Ans

Afscheid dus van het mooie IJsland.
Foto Groenland: het is zomer maar toch hoort er veel meer sneeuw in de dalen en op de toppen te liggen. Duidelijk opwarming van de aarde.
Wat een ellende, de koffer zoek. Hoop dat hij gauw nagebracht gaat worden. Heb het ook een paar keer gehad. Kijk de reisvoorwaarden na. Je mag ondergoed, toiletbenodigdheden al snel op kosten van de maatschappij kopen. Ze moeten hem kosteloos nabrengen. Zaten er ook cadeautjes in? Rampzalig!

Astrid

Fijn dat jullie zo genoten hebben van de bijzondere IJslandse natuur. Maar balen dat jullie koffer niet is aangekomen. Ik hoop dat hij inmiddels is terecht is en bij jullie is afgeleverd. Maar gelukkig komt er een grote familie bijeen, zodat er altijd wel neven en nichten zijn die jullie wat kleding kunnen lenen. Veel plezier met elkaar in het prachtige Canada.

Ingrid

Hoi beiden,

Wat een fantastische reis hadden jullie weer en heel erg leuk om de hele familie zo bij elkaar weer te ontmoeten.
groetjes Ingrid