GerritenGeertje.reismee.nl

ONDERWEG NAAR DE REUNIE IN CANADA VIA IJSLAND

4 jaar geleden aan het eind van het Meinema-weekend waar Joute en Cindy ook met de kinderen aanwezig waren, moesten we een besluit nemen over volgende keren. Joute gaf aan dat zij het erg leuk zouden vinden om over 4 jaar, in het jaar 2018, het weekend te houden in Canada. Met algemeen besluit is dat aangenomen en 4 jaar lang kon men plannen maken hoe dat weekend en de vakantie aan te pakken. Wij hadden besloten om met Icelandair te vliegen, waar een mogelijkheid bestond om zonder extra kosten een stop-over te maken van maximaal een week. Zo gezegd zo gedaan. Gisteren zijn we met lange broek en regenjack uit het hete Nederland van 30 graden vertrokken naar IJsland waar het 15 graden kouder is. We hadden daar een guesthouse besproken voor een hele week en van daaruit willen we uitstapjes maken. Het Brekkugerdi guesthouse ligt op een kleine honderd kilometer van Reykjavik, midden in de natuur. De tocht erheen was al prachtig. In Nederland net zo gortdroog als wat en bruin gras niet om aan te zien, komen we hier in het groene IJsland waar de bloemetjes in de weilanden en langs de weg prachtig bloeien. Het zonnetje schijnt door de wolken en op de achtergrond donkere wolken boven de bergen. Na een goede nacht maken we vandaag een tocht langs de grootste toeristische trekpleisters de spuitende geyser bij Geysir en een grote waterval Gullfoss, waar bussenvol mensen uitlaten. Gelukkig zijn we vroeg en valt het allemaal mee. In de middag gaan we zwemmen in een hotpool, niet zo druk als de Blue Lagoon, maar bij Fludir in een kleinere maar lekker warm.

Marian

Dat klinkt fantastisch! Hele fijne week in IJsland, staat ook nog op mijn verlanglijstje. Veel groetjes!

Nel van Driel

Wow, je kan je geen grotere tegenstelling bedenken.
Dit vergt wel wat van jullie aanpassingsvermogen. Mooi hoor.

Hielkje

Geniet van jullie reis. De tegenstelling qua temperatuur kan niet groter. Het was hier in Apeldoorn over de 35 graden !
Nog heel veel plezier en veel groeten.

Fenna en Allard Stoel.

Een prachtige week gewenst in IJsland en uit ervaring weten we, dat dat beslist de moeite om waard is en “ fansels” ook een mooi vakantie in Canada gewenst.
Groetenis en oant sjen.