GerritenGeertje.reismee.nl

Bridgen en golfen in George

Vrijdag zijn we eerst naar Knysna gegaan, waar we geluncht hebben in een restaurant met een schitterend uitzicht op “The Heads”. Dat is het punt waar de Indische Oceaan de lagune in- en uitstroomt. Daarna nog een uurtje rijden naar ons huisje vlakbij de golfbaan en de locatie waar het bridgetoernooi zou worden gehouden. Aan het toernooi deden 14 viertallen mee. In 13 ronden van 8 spellen werd de einduitslag bepaald. Vrijdag avond 3, zaterdag 7 en zondagmorgen nog 3 ronden. Ons viertal startte desastreus (ons nevenpaar had een lange autoreis uit Kaapstad achter de rug) en we stonden vrijdagavond 12e. In de loop van zaterdag was er herstel en klommen we naar de 7e plaats en op de laatste dag eindigden we op de 6e plaats. Opvallend was dat we goede resultaten boekten tegen de sterkere tegenstanders en juist tegen de zwakkere teams veel punten verspeelden. Maar met slechts 8 spellen is één spel vaak beslissend. In het winnende viertal zaten twee internationals en ook in het viertal dat tweede werd zat een zuidafrikaanse international. Tevreden met de 6e plaats? Niet helemaal. De slechte start heeft ons wel enkele plaatsen gekost.

Op de prachtige golfbaan liep Geertje 18 holes, samen met een Engels echtpaar en een man uit George. Toen we zaterdagmiddag klaar waren met het bridgeprogramma en even een kijkje gingen nemen bij de golfclub, was Geertje net bezig uit te holen op de laatste hole. Geertje tevreden? Niet helemaal. Teveel afzwaaiers, teveel bunkers, maar wel genoten.

Marian Dekker

dan maar weer een nieuwe poging volgend jaar!

Veel groetjes, Cees en Marian

Jappie

Hoi Geertje en Gerrit. George is de vroegere woonplaats van Leon de Villiers, Maeike haar vriend. In George was de vader van Leon arts en zal daar een bekendheid zijn. Het wereldje is soms klein.

Ans

Zesde is bovengemiddeld. Dat is toch goed na een slecht begin.
Voor Geertje een overwinning. 18 holes gelopen. Dat lukt dus weer. Geweldig!

Hielkje

Gefeliciteerd met jullie sportieve prestaties !