GerritenGeertje.reismee.nl

Boottocht, vogels en bungeejump

Rondom Plettenbergbaai is van alles te doen. We rijden naar Knysna, wat aan een prachtige lagune ligt. Deze keer lopen we niet naar the Heads, maar varen er heen met de John Benn, de rondvaartboot, vanuit de jachthaven. The Heads is de ingang van de Indische Oceaan tussen de rotsen door naar Knysna lagune. We hebben een paar keer op die rotsen gestaan om naar de branding te kijken. Nu moeten we tussen de boeien door er naar toe varen langs een paar eilanden. Eén eiland is moerassig. Er zijn veel vogelsoorten en in de lagune zijn ook zeepaardjes. De andere eilanden zijn volgebouwd met huizen.

Vanmorgen een grappig voorval. Toen we naar de Spar wilden gaan voor wat boodschappen en een krant kreeg Geertje van Marie het verzoek om ook waspinne mee te nemen. Wij kwamen terug met een pakje wortels. Bij terugkomst grote hilariteit. Wat bleek? Waspinne zijn in het Afrikaans wasknijpers!

Vandaag zijn we het Tsitsikamma Nationaal Park in geweest, wat richting Port Elizabeth ligt. We zijn naar het vogelpark geweest, genaamd the Birds of Eden, waar een net hoog overheen gespannen is want anders zijn de vogels gevlogen. Een wandelpad van houten vlonders leidt ons over het terrein met junglebegroeiing en waterpartijen. We zien allerlei soorten papegaaien en parkieten, ibissen, flamingo's, kraanvogels, allerlei soorten eenden, witte en zwarte zwanen en nog heel veel andere vogels die wij niet kennen. Gelukkig kun je een gids bijkopen zodat je later kunt zien wat voor vogels je gezien hebt. We vervolgen onze weg door Tsitsikamma naar de Bloukransbrug, waarvan vanaf gebungeejumped wordt. De brug is 216 m hoog boven de Bloukransrivier. Er gaan 3 meiden springen. Men heeft een touwbrug gebouwd om naar het midden toe te lopen. Van te voren gaat er iemand aan een touw een aantal meters naar beneden. We horen de meiden gillen als ze springen en aan het bungelen zijn. Ze worden naar boven toe getrokken aan een lijn, samen met de begeleider. Het zal vast een geweldige ervaring zijn geweest. Wij doen het in ieder geval niet. Terug naar Plett waren er weer prachtige uitzichten over de baai.

Hielkje

Mooi, mooi, mooi !

Ingrid

ja wat grappig die waspinne. Nou ja die bederven niet, bewaren dus voor nood.
Leuke foto van jullie op die boot.