GerritenGeertje.reismee.nl

Van Patensie naar Plettenbergbaai

Van het welvarende Patensie rijden we zuidwaarts. We willen de oceaan even zien en rijden door naar St. Francis Bay. Dit is een plaats waar de gegoede mensen een huis of tweede huis hebben, die veelal witgekalkt zijn. Het is moeilijk om aan het strand te komen. We vinden toch een plekje en zien de oceaan tegen de kust aan slaan. Hoge golven voor het strand dagen de surfers uit om hier te surfen. Na een tijdje gaan we weer landinwaarts. We willen terugrijden evenwijdig aan de Baviaanskloof maar dan 1 bergrug dichter naar de oceaan toe. Dit dal volgt de Kougarivier. Hier wordt ook veel fruit verbouwd en is een prachtig breed dal. We rijden dit dal door tot Avontuur en daarna rijden we via de prachtige Prince Alfredpas naar Die Vlug. Het was net zo'n smal pad als door de Baviaanskloof maar dan vlak en goed te rijden. Weer prachtige uitzichten en omdat het weer veranderd is, zie je bergruggen op de top achter elkaar liggen in verschillend licht. Bij Kruisvallei slaan we linksaf en gaan nogmaals over een pas naar Wittedrif. Uiteindelijk komen we via een soms steile afdaling op de N2 uit en zijn dan bijna in Plettenbergbaai, waar Marie en kleinzoon Jeroen zijn in hun vakantiehuis. Weer een mooie dagtocht geweest. Maandag is een rustdag geweest en we hebben een tijd afgesproken om te gaan golfen.

Vandaag zwaar bewolkt, maar nog droog. 's Middags golfclubs gehuurd: Callaway, prima materiaal en een buggy, want er was veel hoogteverschil. Het miezerde zo nu en dan, maar een prachtige baan met veel bomen, ook in de baan. Dat was voor mij weer de eerste keer sinds maanden en het is heerlijk om weer pijnvrij te spelen.

Gerrit koopt vaak een krant: die Burger. Elke keer staat er een pagina in over de toestand in Zimbabwe, maar ook over de toestand over de regering hier van Zuma. Verder merken we er niks van.

Jappie

Ik stuur dit mooie reisverslag door naar onze dochter Maeike en haar Zuid Afrikaanse vriend Leon.

Hielkje

Dag Geertje en Gerrit, mooi verhaal met mooie foto's. En wat fijn dat je weer "een balletje hebt geslagen". Nog veel plezier. Groetjes, Hielkje