GerritenGeertje.reismee.nl

Klalagadi Transfrontier Park

Wat hebben wij een lekker ontbijt bij Hendrik Nouts B&B gehad. Hij wist alleen niet meer hoe de plaats heette waar hij in Noord Friesland vandaan kwam. Hij was de vijfde generatie die in Afrika woonde. Eerst waren zijn voorvaderen begin 1800 naar Zuid Afrika geëmigreerd en na de Boerenoorlog was een tak van de familie naar Namibië gevlucht en daar gebleven. De reis van Keetmanshoop naar het oosten was 200 km over gravelroads en wij dachten dat het via dorpjes ging, maar dat waren we de namen van boerderijen. Gelukkig hadden we in de Spar van Keetmanshoop, die net zo bevoorraad is als onze Spar in Lemmer, voor een lekkere lunch gezorgd. Nu nog een boom opzoeken, waar je onder kunt zitten en dat was bij de boerderij op Vredeshoop. Misschien wel onder een doringboom. We hadden het wel een beetje gehad want was in het begin het landschap nog wat heuvelachtig, op het laatst was het weer eindeloos en kon je de rechte weg kilometers ver weg zien. De grensovergang verliep heel gemakkelijk. Na Rietfontein was het tijd om onderdak te zoeken. Op de kruising niet ver van de grens met Botswana stond een bord met Molopo lodge. Er was plaats en we kregen een mooie rondavel vlak naast het zwembad. De hele avond bleef het buiten zo'n 30 º. Binnen loeide de airco.

Vanmorgen zijn we niet laat opgestaan om vroeg op pad te gaan naar het Klalagadi Park te gaan, ook wel Transfrontier Park heet omdat het een deel van Namibie, Zuid Afrika en Botswana beslaat. Wij hebben eerst over de grens van het park gereden met Botswana. Daar zagen we gnoes, spiesbokken, veel struisvogels en impala's. Op de terugweg zagen we nog een jachtluipaard die onder een boom lag te slapen. Prachtige dag gehad maar we hebben nog maar een heel klein stukje van het park gezien. Om een uur of vier waren we weer in de Molopo lodge en blijven hier nog een nachtje.

Rens

Wat weer een avontuur G & G!
We lezen met veel plezier en lichte afgunst jullie verhalen.

Ans

Fijn dat je mijn e-mail adres hebt aangepast. Wij lezen weer mee.
Wat een toevallige ontmoeting weer. Veel plezier dan hebben wij het ook met je verhalen!