GerritenGeertje.reismee.nl

Durbanville adventures

Wat is het heerlijk als je goede vrienden hebt die je 's morgens in alle vroegte naar Schiphol willen brengen. Mooi op tijd waren we er en even in de rij staan voor de bagage en al gauw door de paspoortcontrole en door de scan. Een prima vlucht met mooi uitzicht op de Alpen, de Middellandse Zee met Corsica en Sardinië en vervolgens de Sahara. Daarna veel bewolking maar aan het eind de lichten van Kaapstad. We worden weer door onze vrienden opgehaald en na een verheugd weerzien rijden we naar Durbanville. Het was koud op de Kaap. De volgende dag miezerde het en 's middags dikke buien. Aangezien het hier een droge winter is geweest, waarbij het water werd gerantsoeneerd, was alle regen welkom. Op een wijnboerderij in de buurt Meerendal hebben we geluncht. Op donderdagavond waren we uitgenodigd op een feest van wijnboerderij Groot Phisantenkraal, vlak buiten Durbanville. De boerderij bestaat sinds ongeveer 1670 en de familie heeft het nu 120 jaar in bezit. De eigenaar vertelde de historie van de boerderij. Erg gezellig.

Gisteren heb ik met Frans gevlogen in een eigengemaakte tweezitter naar Stellenbosch, waar het vliegveldje vlak naast de golfbaan ligt. Er waren vele mensen die ook met hun vliegtuig kwamen buurten of zelf een tochtje maakten. Maar wij gingen voor de koffie met een broodje en dan blijkt weer dat vele mensen Frans kennen en is er weer heel wat bijgepraat. Weer een prachtige ervaring en Frans heeft als grote hobby het vliegen zelf vliegen. 's Avonds zijn we naar een concert geweest in Kaapstad, waar een pianist en een violiste samen werk van Beethoven, Frank, Prokovjev en Sarasatie, Carmen fantasy. Vandaag ben ik naar een nieuw museum in Kaapstad, het Mocaa Zeitz, waar een voormalige suikersilo's zijn omgebouwd. Prachtige architectuur met moderne kunst uit Afrika. Lunchen buitenshuis in Tableview met de hele familie is ook erg gezellig. Vooral het uitzicht op de Tafelberg.

Marian

Hoi Geertje en Gerrit,
Dat is weer een fantastisch begin van jullie nieuwe Zuid-Afrika avontuur. Geniet er maar van. We hadden gisteren Cees z’n Zuid-Afrikaanse bridgepartner te eten en hebben weer veel geboomd over dat prachtige land. We kijken uit naar jullie volgende verhalen. Veel plezier en veel groetjes,
Cees en Marian

Sippy

Ha Geertje en Gerrit,
Wat klinkt dit weer allemaal goed. Dit land hebben jullie echt in jullie hart gesloten en bovendien is het geweldig dat jullie zo'n goede band hebben opgebouwd met Frans en Marie. Wat heerlijk om weer met Frans te kunnen vliegen en veel te zien dit prachtige land. We volgen jullie route, de verhalen en hopelijk kunnen we weer genieten van mooie foto's. Fijne vakantie gewenst en doe iedereen de groeten, Sippy

Ans

Ha. Je eerste verhaal en wat een belevenissen al meteen! Dat heet met je neus in de boter vallen.
Tot lezens!

cor en Ingrid

Fijn dat jullie weer goed zijn geland en hartelijk ontvangen. Jullie zijn al aan het geniet en ga er rustig mee verder, veel plezier
Ingrid

Lies

Ook wij reizen even mee. Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven zo ver van huis. Wij wensen jullie een fantastisch vervolg van deze reis en haken af en toe even aan via deze site.
Groeten, Fred en Liesbeth