GerritenGeertje.reismee.nl

De Chinese Muur en de Heilige Weg

Op deeerste dag gaan we met de bus zo'n 70 km naar Badaling waar de Chinese muur gemakkelijk te beklimmen is. Alleen moet je eerst Beijing uit en het verkeer krioelt door elkaar en dus duurt het even. Je ziet de muur voor Badaling al door het landschap kronkelen. En al snel staan we er bovenop. We willen natuurlijk naar boven naar zo'n wachttoren en dan zitten er hele steile stukken in of van gladde stenen of van steile trappen met treden van verschillende hoogte. We treffen het want het is stralend weer en dus mooie vergezichten. Een belevenis!! 'S Middags gaan we naar de vallei van de 13 van de 16 Mingkeizers. Ieder heeft een eigen mausoleum . Wij hebben er 2 gezien. Daarna zijn we de Heilige Weg afgelopen waarlangs allerlei beelden staan. Prachtig! 'S Avonds in Beijing naar een pekingeend restaurant geweest waar ze laten zien hoe zo'n beest wordt aangesneden. Natuurlijk weer aan een ronde tafel met draaiplateau waar van alles op staat. En met stokjes eten natuurlijk.

Marian Dekker

Gezellig dat jullie een verslag schrijven, zo kunnen we heerlijk uit onze stoel met jullie meegenieten! Nog een fijne reis en mooie verhalen. Veel groetjes van Cees en Marian

Cor en ingrid

Leuk dat jullie ons meenemen op je gedroomde reis.
Wij maken ons er hier een voorstelling van, vooral van het eten met stokjes hihi.
geniet maar fijn.