GerritenGeertje.reismee.nl

Van Durbanville, Zuid Afrika naar Aussenkehr in Namibie

Onze vijfde reis naar Zuid Afrika is begonnen!!! Een week hebben we in Durbanville, vlakbij Kaapstad, bij onze vrienden doorgebracht. Er werd gebridged maar ook hebben we uitstapjes gemaakt onder andere naar Kaapstad. We hebben al veel van Kaapstad gezien, maar de stad blijft boeien om zijn ligging. De Tafelberg is een imponerende berg met zijn verschillende gezichten. Met mooi weer kun je met een kabelbaan naar boven en van het uitzicht genieten , later op de dag ontstaan er vaak wolken die de berg dan afrollen. Wij hebben op Signal Hill gestaan, dat is veel lager, maar ook dan kun je de hele stad overzien. Aan je voeten ligt Seapoint met het prachtige voetbalstadion en verderop heb je Paardeneiland wat vroeger een moeras was maar nu bebouwd.

We zijn naar Franschhoek geweest, altijd een leuke plaats, over de pas met een mooi uitzicht, naar Hermanus om walvissen te spotten, maar die er niet waren.

Op dinsdag toen Marten en Sippy gearriveerd waren, hebben we ook nog een uitstapje via Kaapstad naar Houtbaai gemaakt.

Gisteren zijn we met 3 auto’s naar het noorden gegaan. In dit jaargetijde staat het midden en noorden van Zuid Afrika bekend om zijn bloemenpracht. De regen brengt de zaden die in de grond zitten tot leven en de planten schieten uit de grond. Je moet het net treffen en aanvankelijk leek het goed, maar de regen van zondag gooide roet in het eten. Dus wel wat gezien maar geen hele bergen in bloei. Veel mensen komen er op af en het is werkelijk een pracht om te zien. Vandaag zijn we door het uiterste noorden gereden waar het landschap steeds droger en kaler werd. Van groene bergen werden het steeds meer stenen en op het laatst zelfs puin. Het leek wel een maanlandschap. In Springbok heb ik nog een boek gekocht over de geologie van Namibie. Interessant om te lezen en om het dan te zien. We zitten nu in een prachtige lodge aan de grensrivier, de Oranjerivier. De oevers worden bevloeid en daar worden druiven voor consumptie verbouwd. Kom je even verder van de rivier, dan groeit er niks. We worden nu of in slaap gezongen door de brulkikkers of ze houden ons eruit. Ik hoop op het eerste.

Okke en Ans

Prachtige foto's
Geeft ons toch een idee van de bloemenpracht.
Groetjes en fijne reis.

nel van driel

Mooi verhaal en prachtige foto's. Zo geniet ik een beetje met jullie mee. Groeten en take care

hielkje

Mooie foto's. Veel reisplezier in Namibie.

Cor en Ingrid

Weer thuis hebben we jullie verhaal gelezen, leuk en bijna alsof we meereizen.
Is toch de bedoeling?
groetjes Cor en Ingrid

Astrid (Apeldoorn)

Ook omdat we een groot deel van jullie reis kennen, zien we het helemaal voor ons. Toch fijn dat jullie de lentepracht hebben gezien, ook al werkte de regen niet mee. En die brulkikkers...., ja, die kennen we ook. Ik denk niet dat het een wiegeliedje is geworden. Geniet lekker verder. Groetjes.

Gertie en Ron

Leuk om jullie belevenissen te lezen, wij hebben hier ook gereist en het is alsof je weer terug bent in dit prachtige land veel plezier we zien uit naar de volgende verhalen.
Groetjes Gertie en Ron.

Janneke

Erg leuk om het reisverslag te lezen en zo op afstand mee te mogen reizen. Gisteravond een uitzending op tv van Floortje op reis in het noorden van Namibië. In gedachten zag ik jullie al mee rijden door het prachtige landschap. Een fijne reis verder en groetjes.